Fortsätt till huvudinnehåll

Sista lektionen på USC är klar, bara slutproven kvar nu


Nu är min sista lektion på det här universitetet klart!! Känns så konstigt. I morse åkte jag upp och tog en kopp kaffe med Tamieka, en av doktoranderna jag känner - hon var snäll nog och köpa en kaffe åt mig, trots att hon köpte mitt kaffe förra gången dessutom. Så gulligt av henne! Vi pratade på om allt möjligt i ett tag - efter det gick jag till biblioteket och pluggade ett tag och sen hade jag min immunologi föreläsning.

Nu är jag klar med lektioner!!!! Två veckor kvar till slutproven, en veckas "lov" nu nästa vecka - då vi förbereder oss för proven och sen är det dags. Två slutprov den 14 Juni, ett den 19 Juni - och sen är jag KLAR.

Ikväll tänker jag fira med pizza och Netflix! House of Cards säsong 5!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ny roomie

Dagarna flyger iväg som vanligt. Det känns definitivt konstigt att vara tillbaka till skolan och vissa dagar har jag inte stannat kvar för båda föreläsningarna. Statistiken känns bra, det är mycket nytt så jag är glad att jag kan gå dit och höra det en gång innan skolan börjar på riktigt. Mattekursen är ju främst till för de som aldrig har läst matte förut eller inte kommer ihåg mycket av det, jag var aldrig speciellt bra på det men eftersom jag har läst matte A-E så kommer jag ihåg en del i alla fall. Det har varit bra i alla fall, vissa dagar har jag stannat i 6 timmar och andra dagar har jag gått tidigare, vi får komma och gå som vi vill.  Nästa vecka har jag biologi i tre timmar per dag så jag har lite prepwork inför nästa vecka, med biologin så ska vi vara i labbet i två timmar så jag ser fram emot att dra på mig labbrocken igen.  I går när jag kom hem från statistiken öppnades dörren till en av dem tomma rummen i min lägenhet, en ny tjej hade flyttat in! Nu bor det även en k

Fullt hå

Ja jag kan ju inte riktigt förstå vart lovet tog vägen. Jag har spenderat mer tid på campus per dag än vad jag vanligtvis brukar göra. Så det är mitt lov det haha. Jag kan låtsas klaga hur mycket jag vill, jag tycker verkligen om det. Idag under medical microbiology så var vid tre styckna i min grupp, vilket var bra på sätt och vis, för det gav mig en möjlighet och ta ett steg tillbaka och se till att dem fick gjort det dem behövde göra. Självklart så är det ju viktigt att jag gör det mesta utav det, och dem var verkligen hjälpsamma så mycket dem kunde och de lät mig göra saker som de trodde jag skulle klara av. Jag gjorde så mycket anteckningar jag kunde och observerade alla olika steg. Det är ju definitivt övervälmigande med tanke på att flera av dessa elever är i sitt sista år om jag har förstått rätt, så de kan ju definitivt en hel del mer än vad jag kan. Dessutom pushade lärarna mig ganska mycket för och se till att jag var delaktig. Jag har ju redan lärt mig så otroligt mycket, s

Coolum beach och examen förberedningar

Som ni kanske har hört så hade vi över helgen en heat-wave som drog över Australien. Under halgen så hade vi temperaturer som drog upp till 40 grader.  Jag bestämde mig för att ta vara på vädret och åka upp till Coolum beach. Det är ett jättefint ställe, inte för långt borta från Mooloolaba. Vädret var strålande! Jag gick och tog en kopp kaffe och tog en promenad för och ta lite bilder innan jag la mig ned på stranden för att ta in solen. Jättefint väder!!!!! Såklart brände jag mig lite, så jag fick lov och håll amig borta från solen ett par dagar efter det.  Annars så har jag nu börjat göra mig redo för att återgå till skolan. Jag har varit uppe vid skolan ett par dagar för och hälsa på alla och få till mina böcker! Idag smög jag till och med in på forskningsmötet som jag brukade gå på förra semestern. Det var kul och se alla igen!  Till och med killarna på cafeet på skolan märkte idag att jag var tillbaka och hälsade mig välkommen igen.  Jag fick ett spännande mejl idag. Nu